Tuesday, May 31, 2011

Shampoo.

Asalamualaikum and hello peeps!
Ah, its 1:12 a.m and I'm still here. Okay. Harini nak cerita pasal syampu. Atau shampoo. Haha.

Shampoo is a hair care product used for the removal of oils, dirt, skin particles, dandruff, environmental pollutants and other contaminant particles that gradually build up in hair. The goal is to remove the unwanted build-up without stripping out so much sebum as to make hair unmanageable.Even though most modern shampoos include a conditioning component, shampooing is frequently followed by the use of conditioners which ease combing and styling.

Hah. Tu maksud shampoo. Shampoo ni ada macam-macam jenama sekarang. Aku tanya mak aku, dulu-dulu ada ka syampu Sunsilk segala macam ni? Mak aku kata mana adaaaaa -.- Orang dulu-dulu lumur dengan santan kalau nak lebat. Nak wangi sikit lumur dengan limau nipis. Kalau takmau kedua-duanya, membusuk la rambutmu.

Aku yang dengaq pun rasa macam :0 HAHA.
Hmm. Dulu masa kecik-kecik aku pakai syampu Johnson Baby kot.


Dia tulih NO MORE TEARS tapi aku masih menangeh. Woii. Pedih tau dak -.-

Masa sekolah rendah (standard 1-3) camtu la,aku start guna Rejoice. Cehhh. Pilihan remaja dah masa ni. Farhana sudah besar yay! -.-


Ni la zaman di mana aku dengan member-member dok tiru iklan dia. RAWATAN SPA? TAKKK,REJOICE JERRRRRRRRRR! Hahah :D

Ada sekali ni, aku mamai entah sebab apa. Aku tuang satu botoi syampu Rejoice ni pastu lumur kat badan. Diulangi, lumur kat BADAN. Aku masih berfikir apa yang aku tengah khayalkan tu -.- Ish ish.

Masa dah besaq sikit ni sampai sekarang aku guna shampoo Sunsilk. Sunsilk ni kira stai ar sebab jenama ni kan pilihan remaja. Tapi tak bermaksud sapa pakai shampoo bawang yang Jackie Chan tu tak stai. Bukan tak stai. Kurang stai jaaa. Haha. JK. (Iklan shampoo bawang tu lawak gila. Muka Jackie yang TAK TAHAN aku tengok)


Aku memang peminat setia Sunsilk sampai sekarang. Hehe. Aku guna Sunsilk designed by professionals, Teddy Charles - Straight Perfection. Yang botoi kaler silver. (Cey nak habaq gak tuuu) -.-

Tapi semalam shampoo habih. Aku dah pesan kat ayah aku, BELI SUNSILK. Tengok betoi-betoi tau, SUNSILK. Tapi ayah aku bawak balik yang ni.


Aku sangat bebai sebab jawapan ayah aku LAA BUKAN PESAN YANG NI KA? TENGOK SEMUA SHAMPOO SAMA JA.

Aku pakai jugak laaa shampoo Feather tu. Aku masih berfikir apa yang sama antara SUNSILK dan FEATHER -.-

Kesimpulannya, ni kisah aku dan shampoo. Hehe.
Bye.

p/s : Actually, hampa semua patut try shampoo Feather tu. Wangi dia boleh tahan laa. Tapi hasil dia DA BOOOM! Aku rasa rambut aku tengah beralun lembut sekarang. Haha. Smooth jaaa :D (Perasan dah) Try tau weh!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...