Saturday, February 5, 2011

Logik tak?

Asalamualaikum. Hoh, pelik semacam gila bangang tajuk dia. Logik tak? Hahah, sengal. Okay okay, tak payah berkias lagi. *Cehh ayat!

Tatkala cikgu mengajar...

Aku - Macam biasa. Kalau BM tak tumpu langsung. BI cukup tumpu sebab Teacher Selva suka renung aku. Math terlebih tumpu kepada Puan Soon yang macam Barbie Doll. Sains pun tumpu jugak sebab Cikgu Siti Azura lawak gila gila! Agama pun macam biasa, aku rasa kesian dekat Ustaz Shukri yang baik hati lagi suci kalau aku tak tumpu. ==' KH macam hell ja. Aku sibuk gelak dengan Wan bersama sorang lagi yang sekepala, Dalia. Cikgu Najihah nampak terang-terang, dengaq jelas-jelas kami duk gelak dan sembang pasal lain. Dah la kami duduk sebelah dia ja, depan dia! Tapi dia terus menerangkan tajuk-tajuk elektronik yang memeningkan kepala. Sejarah mesti kena tumpu! Tak tumpu nahas kau dengan Cikgu Jumratiah! Geografi pun aku tumpu jugak sebab kesian pulok dekat Cikgu Azaha yang lembut ja :D

Wan - Manusia sebelah aku ni memang kuat berangan. Sungguh! Nampak ja tumpu sepenuh perhatian kat black board bak pelajar harapan sekolah tengah menimba ilmu tapi hakikatnya, fikiran dia kosong, zero macam kain putih! Tak tau la dia fikir apa tapi yang sure, bila aku panggil dia, reaksi dia mesti :

1) Hah apa dia?
2) Hmm...
3) Oh ya ya. Hmm pa hang cakap tadi?

Logik tak kalau aku kata kat dia Weh minah, hang pilih ja. Nak penyepak ka nak aku terajang hang ?

Aqil - Dia ni orang depan aku. Kadang-kadang aku rasa dia agak mengganggu sebab tatkala cikgu mengajar, sesuka hati mak bapak dia ja nak pusing belakang, cakap dengan aku atau Wan pasal benda yang tak dak kaitan dengan apa yang cikgu cakap kat depan! Contohnya macam :

1) Weh Wan satgi hang stay tak?
2) Aku dah beli handphone tu semalam!
3) Hang dah siap Math? Mai nak tiru.

Logik tak kalau aku cekik dia dan menjerit macam minah tiga suku Encik Aqil! Sila pusing depan!

Manpreet - Dia ni pun orang sebelah aku jugak, belah kiri. Tatkala cikgu mengajar, dia pun nampak macam tumpu tapi lepas habis cikgu mengajar dan tinggal kerja, dia suka :

1) Ehh Farhana, you dengar tak cikgu suruh buat latihan yang mana?
2) Hmm cikgu suruh buat apa? Nota ke latihan?

Logik tak kalau aku kata Sila tanya Wan. (?)

Tan Yu Wei - Makhluk ni yang paling menyakitkan hati. Dia dengan makhluk sebelah dia yang diberi nama Chung Shang Xinn tu tak habis-habis bercakap! Yes aku memang tak faham apa yang depa cakap tapi haram gila kuat suara depa. Cikgu yang kat depan tu dah berbuih asid mulut tegur depa dua. Aiseh! Macam tak berhasil ja sebab aku dengan Wan baru terperasan ada ahli baru dalam geng sembang depa tu! Sapa lagi? Tan Zi Kang yang lucah dan gatai tu la! Grrr :/

Logik tak kalau aku tikam depa sorang sorang lepas tu kata Taktau taktau sapa yang bunuh!

=='

:D

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...