Monday, January 3, 2011

My first day as a Form 3 student :D

Hey :D
Fuh tajuk macam first day masuk universiti kan? Hahah bangang la aku ni. Okay ini apa yg terjadi pada hari ni. It was simply fun, amazing and crazy :D

Macam biasa pagi aku bangun pukul 5.30. Nasib baik tudung aku jadi pagi ni. Kalau tak nak bebai gak arr hari first tudung baru buat perangai. Tampaq satni. ==' Oh yes , I thought bas dah tukar rupa tadi. Haha nasib tak naik bas lain. Malu keturunan betui kalau salah naik bas, buat oreng gelak jaa. Baru dua bulan cuti dah jadi bengap sampai macam ni :D

Fuyoo depan sekolah penuh kereta. Tunggu kat situ 15 minit jugak baru jalan. Hisy penat sampai awai ja pukui 7 tapi tetap turun bas pukui 7.15. Macam bagus ja an. Aku baru ingat dah awal lagi pukui 7 nak la jugak masuk kelas dulu letak beg la. Aku rindu kelas tu walaupun berhabuk :')

Thank God perhimpunan pagi tak lama sangat macam tahun lepas. Aku, Wan, Dalia, Syamira dengan Ain Fatihah duk sembang banyak. Kami ambik port belakang sekali. Aku tak pernah duduk sebegitu belakang but this morning was the bestest ever! Bila masuk kelas dah bising seperti sediakala dari Form 1 sampai sekarang. Tetiba Cikgu Chew tu masuk. Semua pakat sokseh ; Adakah dia guru kelas kita ? Jawapannya ; Bukan. Dia sebenaqnya cikgu PJ budak perempuan. Lega hati aman damai bak taman indah :D

Guess what? Kami masih takdak guru tingkatan sampai sekarang! Aish kesian ketua tingkatan kan ? Siapa eh ? Iqbal ! Hahah lawak gila dia jadi ketua. Caih muka saja hensem nampak saja bertanggungjawab baju saja kemaih putih bersih, hari first dah tak pi ambik diari kelas ==' Kami pi tandas curi keluaq tanpa pas. Baguihnya calon calon PMR ni kan ?

Tak best PJ hari Isnin :'( Kena tukar baju lepas perhimpunan rasmi. Err waktu rehat pulak bosan semacam jaa. Sungguh membosankan. Tak macam tahun lepas dengan time form 1 dulu, kalau hari first macam ni mesti Afif and the gang mai bertenggek bak burung hilang arah kat meja kami. Hmm depa dah rehat lain masa beb :') Wan kata macam ni masa on the way pi kantin ; Aku nak usha ***** la satgi. Aku balas ; Hish nyanyuk ka hg ni , depa kan dah Form 4?

Lepas rehat ada seni. Grr tak guna betui. Kena bawak baju PJ la, beg seni la. Macam jadual awal tahun lepas. Aku bawak nakharam punya seguni beg sampai aku sendiri oreng tak nampak. Dari jauh nampak beg berjalan :') Ajaib kan ?

Balik kelas sebab Cikgu Bakiah tak mengalu-alukan kedatangan kami. Dia takdak kot. Sembang gila hingaq, habih lingkop azam aku tahun 2011. Aih lain kali aku ni toksah dok pakai azam kalau tak buleh ikut =='

Mathematics time! Yay Puan Soon ajaq kami lagi! Tiga tahun berturut turut aku tengok muka dia masa math. Cehhh dia semakin comel ! Malangnya aku tak bawak buku teks :') Sebab ramai yang tak bawak dan hari ni hari pertama, dia bagi peluang. Kalau tak habuannya berdiri la woih :D Dah la tadi gabai gila terok. Wan la ni hareii betui dok gelak kuat kuat taktau pasepa yang syok sangat. Macam ni, Puan Soon jalan sebelah aku. Lepas tu dia tetiba cakap Okay Farhana, go. Question number two . Ceh dengan bangganya aku bangun siap pebetui vest lagi, kolar baju bagi elok elok, tie pakai bagi ketat tapi sia-sia ja bila teacher kata No no, not you. That Farhana go :') Farhana Amir teruih bangun pi buat kat depan.

Wan gelak gilo punya kuat. Kureng ajaq betoi dia tu, oreng lain yang tengok buat bodo ja dia buleh gelak suka hati. Awai awai dah gabai apalah aku ni :D

Sains. Oh subjek yang aku rasa biasa normal formal. Aku tak suka sangat sains tapi kenapa aku tak fail ? Bukan aku baca sungguh sungguh pun, baca sat pastu tidoq ja. Mai result 86%. Ceh bangga tahap karma :D Kali ni Cikgu Siti Azura yang ajaq. Best jugak sebab dia lawak. Tapi dia tanya balik hat kami belajaq time form 1 dengan form 2. Sungguh aku tak ingat satu benda pun. Respiration tu apo taktau. *Inikah calon PMR ? =='

Time BM cikgu tak masuk. Merdeka lagi buleh sembang. Aih ruginya tak bawak buku teks. Kalau tak buleh buat kerja math dah. *Cehh ni oreng panggil semangat kental bak kentang (?)

Time balik. Hujan lebat tapi aku suka sebab basah :D *Okay I mean aku suka main hujan ;)
Tak rela aku nak minum ayaq ka makan ais krim ka sebab dah sejuk macam penguin duduk kat kutub selatan :D Aku memang nampak Afif tapi dia tengah sembang dengan budak laki lain penuh keliling. Malaih nak pi tegoq satgi kata gatai pulak. *Ingat azam number 20 :)

Tengok tengok bila lalu tepi, dia tarik botoi ayaq aku, Amboih dah tak nampak aku ka? Buat tak kenai pulak. Cehhh kembang semacam jaa aku. ==' Tak basuh dah botoi ayaq tu bekas tangan dia :D Sirius, macam mimpi ja dia pegang. Kalau dia pegang tangan aku ka tadi takpasai kena tampaq dulu. Nasib dia pegang botoi. *Aku sayang botoi tu :D

Aku kureng faham kenapa awai tahun ni ramai oreng ucap Selamat Maju Jaya dalam PMR yo! Err tak rasa awai ka woih ? Aku yang nak ambik PMR pun rasa macam awai gila. Hampa saja bagi ketaq, tembak satni. Tapi hakikatnya aku tak ketaq. =='

Although I'm not sure whether I can get straight A's or not but I still glad to take the exam :D *Broken english kan ? Minah ni =='

Selamat tinggal blog kalau aku busyyyyy :D

P/S ; Tadi aku tanya Afif, dia kelas 4sn4. :) :) :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...