Wednesday, November 17, 2010

Gaduh dan diam, itu sama :D

Hey semua! hmm oh. harini raya haji nuh,kalau raya posa bole la aku tebal tebal muka pi kutip duit raya.tapi aku usha usha kat luar, ada jugak bebudak kecik yang pakai baju kurung bling bling,subang punya la panjang,tocang rambut toksah cerita la. kalau boleh nak ikat macam reshmonu nuh! cukup bergaya tapi aku tetap consider depa tu over. come on la! ni just raya haji la,buat apa over sampai macam ni.tapi tak pa ,aku paham. sebenaqnya kecik kecik,aku pun camtu gak. kalau bedak tak tebai 2 inchi,takmau pi raya! huaha :D

okeh okeh.hmm,macam biasa kami satu famili mesti balik kampung.tapi lewat sikit la.entah kenapa la kan.(ceh,taktau konon.dia yang bangun lambat!) hehe. dalam pukul 10.30 pagi tu kami bertolak. sperti biasa jgk,aku kalau keluaq pagi pagi ni mood bukannya elok pun. so aku duk diam tepi tingkap dan tgk pemandangan smntara tggu mengantuk aku mula menguasai minda. hehe.

tapi taktau la pasaipa aku tetap tkboleh tidur tadi.yala,aku tak faham jugak kenapa kereta aku jadi bising gila tadi.mak aku takpuas hati dengan ayah aku.so depa dok bebai pa taktau.aku dengar sikit sikit. lebih kurang camni la:-

Abah: Tadi abang dah kata nak pi semayang raya. semalam pun abang dah peringat!
Mak: Tau la..
Abah: dahtu tadi awat takk gerak? hishhh...
Mak: Abang ingat leklok sikit nah. Ilah dah gerak tapi abang mamun pa taktau pastu kata takmau pi masjid! Huh!
Abah: Lain kali gerak la sekali lagi!
Mak: La, dah abang kata takmau pi, takkan la nak paksa jugak!

Hahaha. Tak faham aku.aku faham sikit sikit ja.tapi kalau hampa semua faham,bagusla. esok esok mai rumah aku,pastu solve masalah mak abah aku.bukan dapat makan bihun sup,rendang dan dapat duit raya,hampa mesti dapat penampaq paling kuat dan ayat power:HANG PI BALIK! TOKSAH KALOT MASALAH ORANG TUA TUA!
sebab tu aku tak berani cakap apa apa. heheh.

lepas tu aku terpaksa tahan telinga aku dengaq dua orang adik aku tu gaduh jugak.haih,masalah la depa dua ni.aku memang tak puas hati sikit dengan adik bongsu aku,Hidayah. pompuan tu senoi sikit,dahla suka amik barang aku pastu tuduh aku macam macam. aku tau dia pun meluat kat aku.hahah.lebih kurang camni la depa gaduh:-

Hidayah: mak! tadi mak cakap pasai sapa?
Afiq: mak cakap pasai paksu la. esok kita pi rumah paksu.
Hidayah: Yah taktanya hg pon? mak, mak cakap pasai sapa?!
Afiq: paksu!
Hidayah: mak cakap pasai sapa?!
Afiq: paksu!

depa duk ulang ulang hat tu la punya lama dan berakhir pabila mak aku jerit : HEIII TAK RETI DIAM KA?!
amik kau Afiq dan Dayah! lainkali hampa semua jadi macam aku. tukang tengok dan tukang cerita semula kat blog. hee. yala,benefitnya,kita tak kan kena marah. tapi aku tetap bernasib malang jugak..

Mak: Yang hg ni kakak! Pasepa diam? Tidoq la tu,hish.kira tidoq ja, kerja apa takmau nak buat.ni tak reti,tu tak reti. pastu hg reti buat pa? mesej,facebook,tengok tv? yg tu ja la? dah tu,nak goreng ikan dua tiga ekoq pun takut minyak mercik! apa la nak jadi..

adehhh,taktau la nak kata pa kan? hahah :D
dan bila aku dok sorang sorang kat kampung sebab sampai awai sangat, aku main word block cousin aku. aku berjaya bina ni:-

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...