Monday, December 27, 2010

Tak sukaa :(

Heyy :)
Okay ini cuma iklan sementara untuk tunggu episod 12 siap. Fuh tak larat aku nak tulis. Haish ingat senang ka? *Okey tak payah kisah sangat sebab ni masalah aku ==" Lama aku tak tulis bebas kan? Aww I miss this moment :D Okey sekarang cakap pasal benda siapa apa yg aku taksuka gilo!

1. Aku tak suka dengan orang yg cakap besaq. Buat macam dia ja yg ada benda bagoih, aku takdak. Sebab tu kalau aku sembang dgn oreng yg cakap besaq, aku suka besaqkan benda yg aku ada. Takpaham? Macam ni ;-

Dia : Syok gila kami pi shopping Midvalley semalam!
Aku : Oh.. Kami pon pernah pi. Beli macam macam, Blackberry pon kami beli!

Padahal Blackberry pun ayah aku tk bagi sentuh tau! Hahah ini memang kejam hipokrit tapi ni la aku. Biaq la dia nak terasa.

2. Aku tak suka menyidai kain baju etc etc. Sirius aku malaih gilo nak buat kerja ni. Kalau suh yg len tkpa asal jgn sidai baju. Ish segan la oreng tengok aku yg lawo lawo duk menyidai kain pakai shorts dgn t-shirt labuh :') *Perasan perasan :P

3. Aku tak suka dgn org yg mengungkit. Dak, kalau ungkit benda hat lawak dan kiut ja untuk tatapan masa besaq tkpa jugak. Ni pi ungkit hat seluaq telondeh la apo la. Buat malu keturunan betoi, dah tu ungkit depan crush aku. Huh memang kena semboq teruih la kawan aku soreng ni. Kesian dia tapi nak buat macam mana, aku patut lebih dikasihani weh!

4. Aku tak suka ikan. Apa jenis ikan pun aku tak sentuh kecuali ikan sardin. *Ikan sardin tu ikan jugak kan? ==" Jadi aku bertekad takkan masak apa pon masakan yg guna ikan. Geli gilo gilo. Busuk pulak tu. Haish, anak dara zaman sekarang.. =="

5. Aku tak suka bila org tulis apa apa yg macam ni ;-

Bwat apew tuee ? arquwh nx joinx leyh xx???

Sumpah geli. Lebih geli daripada ikan tu. XD Macam melebih lebih pulok. Guna la bahasa yg betoi sikit. Bahasa jiwa bangsa bro!

6. Aku tak suka layan oreng oreng yang kacau number aku. Kalau depa miscall ka apa aku buat taktau dah la. Kalau betoi dia nak cakap benda penting dengan aku, mesti dia akan call balik satgi. Kalau tak call dah tu memang hasrat dia nak kacau la tu. Hoi buang kredit la kacau minah macam aku ni ! Takkan balas punya ! Pi kacau minah minah rempit hat duk kat kedai topup baru jalan !

7. Aku tak suka bila ada oreng salah tekan number kita. *Ni related dengan yg number 6 tu. Aish, kalau aku kta wrong number tu troih depa letak takpa. Ni ada jugok yg tkpaham bahasa ;-

Mamat ; Boleh cakap dgn Sheela ?
Aku ; Sheela ? Ah sorry la wrong number ni.
Mamat ; Hah ? Bukan Sheela ke ?
Aku ; Bukan... *dah nak tekan button merah tetiba dgr dia cakap something.
Mamat ; Tapi haritu dia bgi number ni kt saya ?
Aku ; Salah tekan kot. Ni bukan Sheela laa..
Mamat ; Pastu kalau bukan Sheela, ni sape ek? *Suara gataii

Aku terus letak. Hareii betoi dah la tak paham bahasa buleh dok mengorat lagi. Tampaq satni.

8. Aku tak suka bila ada oreng kutuk kawan kawan baik aku dan crush aku dan semestinya adik beradik aku serta parents aku. Yes aku tau setiap oreng berbeza pendapat tapi ini la aku. Aku tak boleh tahan telinga dengaq semua yg aku sayang kena semboq habeh. Tak pasai pasai satgi aku pi mengamok takdak hala tuju XD

9. Aku tak suka bakaq diari lama lama. Sebab itu kenangan, semoa memori kita catat kt situ kenapa kena bakaq? Berikut adalah temu ramah aku bersama mak aku ;-

Wartawan Farhana ; Kenapa Puan Fazilah suka bakar diari lama lama dan surat surat?
Puan Fazilah ; Sebab mak tak suka laa simpan. Satu sebab buat penoh stok, dua sebab tkpa walau kita bakaq pon, semua dh terpahat dlm ingatan kita.
Wartawan Farhana ; Kalau Puan Fazilah lupa?
Puan Fazilah ; Ada di hati. Sat yg hg ni pasepa dok panggil mak macam ni. Tak mau mengaku mak sendiri ka?
*Serta merta gambaran wartawan tadi hilang.
Aku ; Alo mak ni nak melawak pon tak boleh =="

10. Aku tak suka sangatt laptop sebab aku rajen bagi masuk virus. Aku lebih sayang komputer.

11. Aku tak suka hantar greetings apa apa pakai text jaa. Tak syok sebab nanti memori penuh kena delete. Kalau yg biasa biasa takpa tapi kalau yg lawo lawo tu sayang la nak delete. Sebab tu aku suka kad! Boleh simpan berkurun kurun pun tak kisah :')

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...